راهنما سفر به دبی

شهر دبی، مقصد فوق‌العاده لوکس و باشکوهی است که به آسمان خراش‌های آن بسیار مشهور بوده و به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی در سرتاسر دنیا را به خود جذب می‌کند. این شهر مخصوصا در ایام نوروز و فصل زمستان به دلیل آب و هوای بسیار دل‌پذیر آن، زمان مناسبی برای سفر است؛ بنابراین در راهنما سفر به دبی می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی این شهر بازدید کنید.

معرفی شهر دبی

دبی در جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد. این شهر زیبا در مدت زمان کمی از یک بیابان تبدیل به شهر مدرن شده است. دبی در کشور امارات متحده عربی قرار گرفته و شهری با بالاترین استانداردهای جهانی است و مراکز خریدی از جمله: سیتی سنتر دیره، جمیرا پلازا، ابن بطوطه و….در آن دیده می‌شود.

آب و هوای دبی

این شهر دارای آب و هوای گرم و خشک است و در اغلب روزهای سال آسمان آفتابی و گاهی اوقات ابری می‌شود. تابستان‌های دبی بسیار گرم بوده و در ماه‌های جولای و آگوست، میانگین هوا به ۴۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد با این وجود زمستان‌های دبی دمای هوا در طول شبانه و روز ۱۴ درجه سانتی‌گراد بوده که بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا است.

۷ تا از معروف ترین  جاذبه های گردشگری دبی

در راهنما سفر به دبی می‌توان به جاذبه‌های گردشگری آن اشاره کرد. این شهر دارای جاذبه‌های دیدنی فراوانی بوده که معروف‌ترین این جاذبه‌های گردشگری شامل:

۱- برج خلیفه:

ساخت این برج، حدود ۶ سال طول کشید و دارای ۸۲۸ متر ارتفاع است. برج خلیفه از معروف‌ترین آسمان خراش در شهر دبی به شمار می‌رود و در جشن‌های مختلف این برج نورپردازی می‌شود، همچنین برج خلیفه دارای استخر سرپوشیده، باشگاه بدنسازی، هتل و رستوران‌های متعدد است.

۲- دبی مال:

این مرکز خرید در کنار برج خلیفه قرار دارد و از بزرگ‌ترین مرکز خرید در شهر دبی به شمار می‌رود در دبی مالی برندهای معروف نمایندگی داشته و دارای فروشگاه‌های مختلف است. یکی از زیباترین قسمت‌های این مرکز خرید آبشار آن بوده که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

۳- موزه دبی:

این موزه در سال ۱۷۸۷ ساخته شد و در قلعه الفاهیدی قرار گرفته است، بازدید از این موضوع باعث شده گردشگران شناخت بیش‌تر  در مورد زندگی مردم امارت به دست آورند.

۴- دهکده جهانی:

در این مجموعه، صنایع دستی و سوغات ۲۶ کشور جهان دیده می‌شود. این نمایشگاه از ابتدای نوامبر تا اواسط آوریل برگزار شده و در آن غرفه‌های برای فروش سوغات و صنایع دستی کشورهای مختلف است که در راهنما سفر به دبی پیشنهاد می‌شود که حتما از این مکان بازدید کنید.

۵- شهربازی آی ام جی:

مساحت این مجموعه ۱۴۰ هزار متر مربع بوده که شامل چهار بخش دیدنی کارتون نتورک، مارول، دهکده دایناسورها و بلوار آی ام جی است.

۶- آکواریوم لاست چمبرز:

این آکواریوم در هتلی لوکسی به نام هتل آتلانتیس قرار دارد که در آن انواع گونه‌های مختلف ماهی‌های را می‌توانید، مشاهده کنید. لاست چمبرز جزو بزرگ‌ترین آکواریوم در خاورمیانه به شمار می‌رود.

۷- جنگل بارانی دبی:

در این جنگل بیش از ۳۰۰ گونه جانوری و گیاهی وجود دارد که بزرگ‌ترین جنگل مصنوعی در دنیا محسوب می‌شود.

۳ راه دسترسی به دبی

فرودگاه دبی در ۵ کیلومتری این شهر قرار دارد و در راهنما سفر به دبی شما می‌توانید برای رسیدن به اقامتگاه خود از سه روش استفاده کنید.

۱- مترو:

برای رسیدن به ایستگاه دبی باید سوار مترو شوید و به ترمینال ۱ تا ۳ بروید. هزینه مترو حدودا ۳ تا ۴ درهم است و هر ۳۰ دقیقه یک‌بار حرکت می‌کند.

۲- اتوبوس:

ایستگاه‌های اتوبوس در مقابل ترمینال ۱، ۲ و ۳ قرار گرفته است که جزو سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به شهر دبی بوده و همچنین می‌توانید با اتوبوس‌های فرودگاه به دبی بروید.

۳- تاکسی:

کرایه تاکسی‌ها حدود ۲۵ درهم است و به ازای هر ۱ کیلومتر اضافی که می‌پیماید، مبلغی حدودا ۱.۷۵ درهم اضافه می‌شود با این وجود برای رسیدن به هتل خود از سریع‌ترین راه‌ها به شمار می‌رود.

انواع تورهای دبی

برای سفر کردن به دبی، می‌توانید با تورهای آبی یا هوایی سفر کرده که در راهنما سفر به دبی پیشنهاد می‌شود با توجه به بودجه خود یکی از دو روش را انتخاب کنید. این تورها شامل:

تور هوایی:

اغلب افراد با تورهای هوایی به این شهر سفر می‌کنند زیرا راحت‌ترین و سریع‌ترین راه به شهر دبی است. تورهای هوایی از ۸ میلیون شروع می‌شود و تا ۴۰ میلیون ادامه دارد که بسته به هتلی که انتخاب می‌کنید، قیمت آن متفاوت است.

تور کشتی:

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند با کشتی به این شهر سفر کند برای این‌که از طریق کشتی به شهر دبی بروید باید ابتدا ویزای این شهر را دریافت کنید و به شهر بندر لنگه رفته و بلیط کشتی بگیرید.

راهنما سفر به شهر دبی

در راهنما سفر به دبی می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی آن شامل: برج خلیفه، دبی مال، موزه دبی، شهربازی ام آی جی و…. بازدید کنید، همچنین با استفاده از تورهای آبی یا هوایی می‌توانید خود را به شهر دبی برسانید با وجود این‌که فرودگاه این شهر در ۵ کیلومتری دبی قرار دارد اما شما می‌توانید با استفاده از حمل نقل‌های مانند مترو، تاکسی و اتوبوس به راحتی خود را به اقامتگاه مورد نظر برسانید.

سوالات متدوال:

سواحل معروف دبی کدام‌اند؟

سواحل این شهر شامل: سواحل جمیرا، لامر، ام سقیم، کایت، پارک ساحلی الممراز و …. است.

بهترین هتل‌های دبی کدام‌اند؟

بهترین هتل‌های این شهر هتل ۷ ستاره برج العرب و هتل ۲ ستاره کویینز است.

غذاهای معروف دبی چیست؟

غذاهای معروف این شهر شامل: شاروما، خوراک شتر شکم پر، هریس، قوزی و….. است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها